01 April 2011

PERLIS DILANDA 'BAH' LAGI

KANGAR: Jumlah mangsa banjir di Perlis yang dipindahkan ke pusat-pusat pemindahan meningkat kepada 4,230 orang sehingga 8 pagi ini berbanding 4,032 malam tadi.
Jurucakap bilik gerakan banjir Perlis berkata mereka yang dipindahkan itu adalah daripada 1,135 keluarga dan ditempatkan di 32 pusat pemindahan.

Paras air di kawasan selatan bandar Kangar meningkat malam tadi namun di kebanyakan kawasan di utara air mulai surut.Beberapa batang jalan di bandar Kangar masih ditenggelami air. Menteri Besar Datuk Seri Dr Md Isa Sabu menasihati penduduk di kawasan banjir supaya sentiasa berwaspada dan mematuhi arahan berpindah. Katanya, beliau menerima laporan ada penduduk di kawasan pinggir sungai yang enggan berpindah kerana mereka ini berpendapat air sungai semakin surut.

Md Isa yang meninjau pusat-pusat pemindahan banjir sehingga awal hari ini berkata, penduduk terbabit tidak seharusnya mengambil risiko kerana kerajaan menyediakan pusat pemindahan untuk mereka. - BERNAMA


p/s: Negeri terchenta ku banjir lagi......makin teruk plak....semalam tengok umah kakak pon dah naik air..masing2 dah pindah........harap2 semuanyer akan cepat pulih seperti sediakala.....

jom layan diorang main ayaq bah (air banjir)

my kakak n her son......sonot main ayaq bah nooo...

ish..ish...bestnya depaa...

yang ni lagi best..........

mama cedok gambar2 ni dari pesbuk.....




2 comments:

Yasminhamid said...

harap2 cepat surut... kesian semua.. mesti banyak keje tertangguh..

wan syamilah said...

ingat masa dok kampung dulu...sonok main air bah...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...