25 April 2011

MAKSUD LAMBANG SEGITIGA DI BAWAH BOTOL ATAU BARANGAN PLASTIK

Salam siang uolls...

Hari tu mama ada borak ngan kengkawan kat sekolah pasal tanda recycle pada bawah botol minuman... dengan rasa ilmu penuh kat dada... mama pon keluarkan statement... "kalau dalam segitiga tu ada nombor 5, maknanya botol tu boleh guna 5 kali jer... pastu kalau guna lebih dr 5 kali.. akan bahayakan kesihatan" maka dengan tu.. kelam kabut ler diorang ni dok cek bontot botol masing2....

mama pon angkat botol air mineral..tengok ada nombor 1, maka lagi kukuh ler konon statement mama tu.... siap pi tunjuk2 lagi bukti tertulis nombor 1 tu.... muahahah.. keji kau.....

then... sorang kawan mama ni terkejut beruk coz kat botol tupperware dia ada nombor 6, wehhhh...tak kan boleh guna 6 kali jer kot..... giler ke haper... mahal wehh botol ni...... 

ermm dengan muka sopan buat2 tak salah... mama seraya berkata "emm nantilah aku cek kat internet yer... apalah guna ada internet kalau kita tak cari info2 cenggini..." cewaaaahhhhh!!

OLEH ITU...... entry ini adalah untuk memperbetulkan maklumat palsu yg mama sebarkan....


penah tak uolls nampak nombor2 ni pada botol air yang uolls minum..?

Kesimpulan yang didapat dari tanda klasifikasi plastik tersebut:
Hati-hati dalam menggunakan plastik, khususnya kod 1, 3, 6 dan 7 (PC). Gunakan hanya sekali pakai!
Anda selamat bila menggunakan plastik dengan kod 2, 4 dan 5.

kalau anda ada sebarang penambahan....dialu-alukan.....

p/s : sharing is caring

3 comments:

zaidah said...

info yang sangat berguna....terima kasih mama....

SalTesoro said...

tengkiu yer for the info.... salam ukhwah

fromjarn said...

tq..
nice info..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...