02 April 2011

PENCUCI MULUT : KASTARD JAGUNG

Inginkan pendapatan pasif?? Klik banner di bawah..

Salam Petang Semuaaa.........

Seperti yang digembar-gemburkan dalan entry INI...dan dengan sedikit soal-selidik yang dijalankan ke atas Incik Abah...maka dengan itu......mama telah memilih kastard jagung sebagai menu pencuci mulut yang dik nun requestkan.....huhu.....

so....tunggu apa lagi....jom buat..(hahaha....padahal..masa buat entry ni dah siap pong...)



1st step- Sediakan bahan2 nya....


Tenkiu my love....Incik Abah yang bersusah payah keluar membeli barang kat kedai depan umah.....walaupun jagung yang dibeli tak menepati kehendak chef dan sepatutnya menggunakan corn in cream (kalau tak salah la...)jagung yang ada krim tu..yang ini kernel...jagung dia sebijik-sebijik...namun..chef teruskan tugasan..harap2 menjadi...kikiki...




2nd step - kacau semua bahan. biar sebati terlebih dahulu...
kendian baru panaskan atas api perlahan sambil dikacau yer...





3rd step - bila dah pekat/kering....
tutup api..dan masukkan ke dalam bekas..
biarkan sejuk.......dan NGAP!! heheh..
kalau letak dalam peti ais..kasi sejuk..lagi SODAP.......




dah tak menyempat nak letak dalam peti ais...hehe...
rasa dulu....


jari comel saper lah tu yer..?

comel ker...huwaaaa....



p/s: bila sesekali mama wanie main masak-masak.....layanzzzzz

5 comments:

.: iEyLa :. said...

oopppsss..seb baek xmeleleyh air liur..
hakhak..nk sket sis..hehe

Yasminhamid said...

sedap tu.. dah lama tak makan puding jagung

NaNaSaHiR DaTaNg KoMeN.. said...

nana suka sgt kuih nie...nak!!!!!!!

mama wanie said...

owhh ramai gak yang minat puding jagung ni yer...

huhu...dah licin.....mama wat untuk celebrate besday nenek ros..

Azreen Zunairah said...

eii sedapnya...dahlah tengah lapar nie..teringin nak makan...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...