04 March 2009

Sakitkah aku??

sejak dua menjak ni...
aku rasa letih bangat..
badan lesu..kepala pening..
ish tak kan ader sorang lagi kot??
tak mungkin..tak mungkin....

"pendinding" aku dah pakai.. xcelli bukan aku ler..mr abah yang pakai..hoho..

semalam dalam kul 2.30 pagi aku tersedar..rasa kepala berdenyut2..sakit giler..nak tidor pun tak boleh...badan lak rasa lenguh semacam jer..tp bab lenguh ni mmg aku tak nafi ler..sebabnyer aku nyusu baby secara mengiring..dah pulak tu kadang2 tak tukar posisi sampai ke pagi...rasa hangin satu badan..nak kuar kan tak mo kuar gak..last2 aku bangun telan panadol 2 bijik..tido balik...still sakit...tp kul baper ubat tu beri kesan n aku terlelap pun aku tak sedar..alarm munyik jer aku sedar n rasa kepala aku dah tak sakit..Alhamdulillah...

lagi satu yang aku dok risau..keguguran rambut yang agak melampaui batas..kira dah terlebih batas ler..sehari..ishh aku tak tau nak bagitau berapa helai yang gugur..tp kat atas bantal memang bersepah ler rambut..itu tak termasuk lagi yang lekat kat sikat...ish..mau botak kepala aku kalau macam ni..ader aku terbaca..memang wanita lepas bersalin akan mengalami keguguran rambut..sebab perubahan hormon..tapi takder la plak dia tulis brapa lama nak kena gugur..kena setahun..mau tinggal 3 helai jer rambut kat atas kepala aku nih..

mr abah plak...risau gak kot..tak pun rimas nengok rambut aku yang sepah sana sini..sib baek ler balik kg aritu aku dah taram kasik pendek..kalau tak mesti lagi beserabut..dia pun sebok ler cr artikel kat internet tentang keguguran rambut nih..siap servey aku lagi.."mama minum air banyak tak?satu hari kena minum 8 gelas air...air wee wee..kuning tak? rambut gugur tu sebab tak manyak minum air ler..."amboi kita blom jawab dia dah buat conclusion..senang betul research dia..dia tatau satu hari bergelas aku minum..sampai penuh gelas dalam sinki tak sempat nak basuh..heheh..

so masa terbangun semalam..dalam dok fening2 lalat tu..boleh plak terfikir..sakit leukimia ker aku nih??rambut gugur..ishh nauzubillah..mintak simpang malaikat 44...think +ve...

so saper yang baca n3 ni doa2kan ler aku sihat yerk..
..Amin..

heheh

2 comments:

PeaCeMaKeR kaH? said...

cube check dgn doctor..

mama_Lieya said...

to peacemakerkah
>>haa bab jumpa doktor ada satu penyakit lagi..
heheh penyakit penakut..tp ari tu masa demam ader pegi cek..cek tekanan darah..ok..kena wat detail checkup ler kot noo..
aper2 pun thank..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...