23 March 2009

Kembali ke Sekolah..

hai..korunk....
cuti skola pun dah abis..
so bermakna...bermula lah kembali kehidupan aku yang berserabut nih..
heheh..

emm bila diingat masa jadi budak skola dolu2..
bila abis jer cuti mula ler boring nak gi skolah..
malas nak wat keja skola..

tp sekarang bila dah jadi cikgu nih..
rupa nya sama jer perasaan tu...

naik cuti jer..maka beratur lah buku2 yang perlu ditanda..
keja yang bersusun2 perlu dibereskan...

ok lah..cukup ler ceta pasal keja..
sampai esok pun tak abis kalau nak ceta pasal ni.....

so...nak ceta pasal aper skrg??

emm kay la..aku nak ceta pasl student aku lah..
hehe...bab dalam skola lagi..sowey yerk..

hari ni aku mula bagi balik kertas exam hari tu..
ada yang happy..ada yang tak puas hati...
ada yang mintak markah lebih..
ada yang suruh up markah untuk dapat 'A'..

aku sebenarnye kecewa sket bila tengok markah2 student aku nih..
yang sama bangsa dengan aku..markah corot2 jer...
kalau cukup2 makan ok lagik..
nih merah terus..
6%...
14%

apa yang diorang jawab aku pun tak tau..
padahal soklan simple bangat..
atleast nak lulus tu kacang jerk..
hehe.jangan marah yerk..
tak..maksud aku..kalau tengok pada soklan..untuk dapat 40% tu tak ler susah sangat..
soalan direct jer..
tp tu ler..anak2 bangsa aku..
dalam kelas tak bagi perhatian..
main jer lebih..

so tadi aku ader offer untuk wat personal tuisyen kat diorang nih..
aku suruh sorang student nih gi cari kengkawan yang nak..
esok baru dia nak bagi nama kat aku..
so kalau dapat dalam 5 6 orang ok ler gak..
berbaloi ler untuk aku pergi skola awal sket untuk ajar diorang..
sian wei..nengok result anak2 melayu..tak sampai 20%..
************

ok..citer pasal kakak yaya pulak...
-------

Hari ni masa aku gi amik kakak n adik..
kakak tak mau balik..
katanya nak ikut los..(mama ros)
pegi jalan2..naik keta besar mama ros...
ish..anak dara ku itew..
tak tahu malu sungguh....
*****

Citer pasal adik akief
-------

Hari ni aku bekalkan memacam untuk adik bawa ke nursery..
-ubat batuk..
-ubat kahak..
-mitten...

haha..nak citer pasal mitten(sarung tangan baby) ni sebenarnya..
adik dah lama tak pakai mitten..
kata abah nak ajar adik pegang mainan..
so ader la pergerakan motor kat jari jemari dia..
tp 2 3 hari ni..aku pakaikan adik sarung tangan..
comel jer..
cam baby baru lahir jer..
mitten ni nak protect kuku dari kena telinga dia..
adik suka garu telinga sampai luka2..
so..hari ni aku tengok..luka2 dah bertambah baik..dan takde lagi luka baru..
*****
borink kan tak der gambar..
tak per la..
nanti aku snap gambar..
post kat next n3..
daaa...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...