15 March 2011

AKHIRNYA SIAP JUGA..TAPI.....MERBAHAYA LER PULAK...

Salam malam kengkawan...
Masih ada yang belum tido ker..?

Malam ni mama gigih siapkan "keropok susu"
hehehe....itu kakak yaya ngan akief fahmie yang kasi nama....
nama masa pestime mama jumpa makanan ni...tuan yang buat tu kasi nama "suci dalam debu"
mama rasa korang penah makan.....

bahan2 asasnya.....kulit popia...dipotong halus2 digoreng..kendian diletak susu, nestum dan gula...
tapi mama tak letak nestum..just susu ngan sedikit gula...

tapi kali ni..mama buat terlebih manis....itupun setelah meminta pertolongan Incik abah untuk rasa...bila mama still rasa tak manis setelah 2 kali tambah gula.....huhu.....ingatkan idung mama jer tak der deria...rupa2nyer deria rasa manis mama pun ilang sekali...huhu..memang dahsyat penangan selsema malam nih....

adussss....kalau manis giler (bak kata Incik abah)..cemana nak makan nih...kang ada plak yang kena diabetes nih...ermm..cemana nak ejas kasi kurang manis ehh? ader sesapa penah buat tak "keropok susu" ni..any idea..?

bab deria bau lak....3 penutup downy mama tuang dalam washing machine...sebab tak bau apa2....huhu.....

p/s: time cenggini kalau basuh uk-uk akief fahmie...mama maintain cute jer...hahahha....

4 comments:

apix said...

yg potong kulit popoi yg dah digulung tu ka akak???
yg siram dengan cili pon ada kn?

mama wanie said...

aa ahh..kulit popia tu gulung2 dulu..
pastu baru gunting..

emm blom pernah jumpa yang siram cili...
mesti sedapkan..pedas2 manis...

kiz said...

adoi laa..Mama lotak laa gamba..den terujo laa nak tahu camno goman eh..macam sodap jo..

MataHati @ MH said...

1st time dgr keropok susu ni. nak tgk gak mcm mana bentuknya tu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...