01 December 2010

D.U.A......K.I.L.O

Salam semua...

Adus!! curi2 masa mama skrg ni untuk bersiaran...
baju belum bersidai....3rd round..
seb baik si akief fahmie dah tido...

berjalan2 ke umah kengkawan adalah wajib..
merepek kat umah sendiri harus...
kang tak berupdate pulak...

so citer hr ni adalah sad story..
kenapa mama kata SAD
beCoz...berat mama yang turun berkilo2 aritu..
naik semula D.U.A K.I.L.O... 2 kilo ok..bukan 2 gram..hoho..



~ zone nak menyalahkan mood ~

Xtiviti berdiet mama TERosak hujung bulan 10 hari tu..
seminggu sbelum 30hb Oct tu kan mama kena wat buku program..
then pas tu..sebuk nak siapkan tugasan skolah lagi..almaklumlah dah akhir tahun..semua nak xpress...
so...secara jujurnya..mood mama adalah TENSEN...
jadi bila dah tensen...mulut kira nak TELAN je lah...
huhu...akhirnya...diet tinggal diet...pantang makan dah bertukar ke pantang nampak...siang malam maaaaakaaann jer..

Penah satu hari tu..
pagi mama dah bekpes nasi lemak kat umah..(Incik abah belikan..)
pegi skolah..makan nasik goreng....
tetiba dapat plak nasik lemak pree..(dah pree...ada yang tak mo ker..?)
opss...burger pree pon ada...
semuanya mama telan dengan rakusnya...(gaya cam org tak jumpa makanan setahun..)

balik umah...ikut Incik abah gi amik anak2 kat umah nenek ros..
harus menelan jugak...(tak ingat makan ape mlm tu..tp kira telan gak la..)
huhu~
selama tu mama takut nak naik ke atas penimbang digital tu....

dan dua minggu yg lepas....
timbul niat nak diet semula...
itupun time gi dating...TERlalu depan cermin besar...
mak ngkau!!...cam gajah bunting..huhu (kalau lah cermin tu boleh cakap...)
balik tu terus timbang..

YA...YA.. berat mama naik 2kg...sukerrrrr...
terimalah hakikat....

setakat hari ni..mama masih belum mampu untuk menahan napsu serakah makan..
mungkin mood tengah tak OK..(nanti mama story kenapa ye..)
tapi mama akan cuba mendisiplinkan diri untuk pakai bengkung+krim panas setiap malam...(kalau boleh siang hari skali..lagi baguskan..kan..kan..tp tak pe kita mula ngan malam dl)



~zon verangan~

owwhh kalaulah kurus cenggini...hurmm..hurmmm..



hehe
:)


~zon janji2 palsu~

pasni..nak kena cuba mula kontrol makan..cam hari tu...mlm jgn mkn...
nak kena erobik pepagi..
wat sit up tiap2 hari...
nak berbengkung hari2...hehehe..(besok perut mak ramping cam kerengge ko jgn jeles nokk...)

p/s: bila nak kurus ni...?

1 comment:

atty's said...

takpe lepas ni diet balik ye..kty ni pun tah bila nak setat diet.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...