04 July 2010

~KENYANGNYA MALAM NI~

Salam semua..dan selamat malam...
Malam ni mama bersiaran dari rumah...kah..kah..kah..
Macam bengong jer kan...
Excelli nak ceta mama update blog guna laptop baru...
Ermm...ada riak2 nak menunjuk2 kat sitew...
cess cam nak muntah hijau....

Okey....Entry ini ditulis bukan nak ceta pasal laptop baru..atau malam ni mama kenyang koz makan laptop..ohh nooo!! Tapi nak ceta hari ni adalah hari ke 11 misi berdiet mama....

Kalau ada sesapa yang ingat..dan kalau tak hengat pon mama tak kesah..kat sini mama boleh ceta lagi....bunyik cam malam ni mama free jer..padahal berbakul baju dok tunggu untuk di basuh..berbakul dok tunggu untuk di sidai dan berbakul2 dok tunggu untuk dilipat...but i feel i'm free..i'm free...i'm free.....lalala~

Okey, stop syiok sendiri..meh mama kasi ceta sket...
10 hari yang lepas...mama ada plan nak diet tak mo makan nasik....bukan sebab mogok beras mahal ker aper..tapi sebab mama nak beli JUS MATE 5..tapi Mr Ali(nama baru untuk my hubby) tak kasi..dia cakap...if mama ambik JM5 tu..mama takleh makan nasik..kena kontrol makan..jaga menu harian..baru leh berkesan..hoho~
 
So...bila pikir2 balik..betul jugak..padahal..memang mama pikir 10 kali jugak nak beli JM5 ni..mana tak nya..sekotak seratus lebih...hoho~ kalau tak kurus tak ker rugi....

Jadinyer bermulalah hari2 mama tanpa nasik....hari pertama berlalu cam tu jer..pagi makan roti..petang makan sayur....malam minum milo saja...cheewaahhhh...berjaya.....dan akhirnya semalam genaplah 10 hari.... Alhamdulillah....walaupun ada gak skali 2 terbabas makan bubur nasik dan nasik impit..kah..kah..kah...tak kira okey....yang mama maksudkan nasik tu ada lah nasik yang kita masak dalam periuk dimakan bersama lauk dan sayur dan bla..bla...hehhe..kaedah menyelamatkan diri...

Semalam pegi KL...ingat nak pusing2 cari JM5..tapi atas sebab2 masalah teknikal tak sempat nak cari..terus balik rumah....
* apakah ada hikmah tersembunyi....?? save duit omak rm 450..huhu...

OPPSSS.....dah lari jauh dr tajuk ni...gosstannnn....

Okehhh.....back to tajuk......malam ni mama masak spegetti goreng untuk anak2 mama dan termasuk la bapak diorang yg pada mulanya tu jual mahal...tapi mama sendiri tak leh nak makan sebab perot ni dah kenyang sangat2..petang tadi..mama dah melahap sebungkus pasemboq (org sini panggil rojak)...kalau dulu maintain ja...tapi sekarang...sejak diet 10 hari ni..perut mama cam dah kecik sikit kantung dalamnya..tapi kantung luar buncit lagi...hahaha..

Okey...esok bermula kembali diet mama bersama ubat....sebelom ni diet kosong jer...ubat apa pon tak ambik(ubat habis)..rugi jer...

Nantikan entry besok ya...adakah JUS MATE 5...adakah...adakah...?
hooohhh...esok saja lah...

2 comments:

mamawana said...

Teruskan berdiet dan yg penting jaga kesihatan. Mamawana pun makan nasi dah kurang kalu selalu beli nasi bungkus mintak yg setengah, now minta nasi bungkus dan suku ajer..ihiikkks..

Pewot dah kecik tapi kantong dia bosar laei....hahaha..samolah kito

wanie_cmi said...

betul tu mamawana..kalau berdiet pon tak la sampai memudaratkan badan....kalau lapo tu dan dah sampai mengeletor tu..pegi la amik meal yg berat sket tp dlm kuantiti yg sedikit...tambah buah2-an potong..pasti okey....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...