18 July 2010

~ Cerita hari Ahad....Ke sekolah Dalia~

Salam...

Pagi ni bermalas-malasan nak bangun..walaupun malam tadi tido punyer awal...
Bila nak bangun jer..."mama..peluk la abah kakak..."...
huh..anak dara ku..macam tahu jer hari ni mama nak gi jumpe cegu dia...nak gi tanya apa masalah dia kat skolah..mana tau suker buli budak lain ker..suker main ker...haha...pecah arrr tembelang awak hari ni...

Dah siap2...tip tap tip tap..jam da kul 10 lebih...
kunun nak jadi orang terawal...hehhe...

Bila sampai jer..gi jengok kat belakang skolah dulu..
Ape makanan yang ado..
wooww..sodap wehhh..
Bihun sup spesel..daging terbongkang belambak...
dan my peveret is begedil..perghhh....nyum..nyum..
hhahahaa..bole cenggitew..mak bapak jenih tak senonoh nih..

ni bukan aper...cuma nak cover gabra..yer la mana tau..kang jumpa cegu..
" anak pn ni..suker buli orang"
" anak pn ni suker geget tinger anak owang"

huhu...peLEMPANGkan sebijik....

Haha..anak mama baekkk okey...
bayangan kat atas tu adalah perangai bapaknyer dolu2..(errmm selamat kot kutuk abah ni..dia bukannyer baca..)

Bila tgk tak der orang jumpa cegu si Yaya ni..mama pun terkam la..haha gahnazz gitew..
Bla..bla..bla...bla....

Sembang itew ini..
Alhamdulillah..mama puas hati dengan perkembangan si Dalia ni..
Ye la.baru 4 tahun dah pandai menulis..dah pandai baca ABC, 123, Alif Ba Ta...
Cegu Yaya bagitau...
Yaya is good good learner...
Walaupun kekadang dia seoalah2 macam bermimpi jer dalam kelas...
Tak bagi perhatian pon kekadang..tapi bila panggil jawab kat depan..dia boleh buat...

Dan satu lagi mama bangga ngan anak pompuan mama nih...
Kalau time take 5 ke..break kejap ker..yaya mesti tak buang masa..
dia suker baca ABC ker..aper je la yang ader kat dinding ker, whiteboard ker...
dan suker tanya cegu..."cegu nak buat apa lagi ni.."
Harap2 Dalia akan rajin camni sampai la besar...

Keputusan exam yaya
B. Inggeris, Math dapat 100%, B. Melayu 93% coz salah satu soalan....Lukisan dapat 80% sajork...

Ermm....mama pon tak suke lukisan nak oi..
Tapi tak per..mama kan mama yang terbaekk....
Mama akan latih Dalia supaya pandai color nanti..
Hujung bulan kita beli buku colouring bebanyak yer....

p/s: entry without gambar...juru photo cuti....hr ni kan ahad..hoho~

3 comments:

Sekilas said...

ade ape kat skolah siap makan2 lagi di hari ahad?

wanie_cmi said...

amik report card......

cheqna said...

salam
wah bagusnya..
umur 4 tahun dah pandai
harap2nya macam tu la
biar kecemerlangan itu dikekalkan sampai bila2..=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...