22 February 2010

~Tajuk dulu atau cerita dulu....mana lebih baek?~

Aku start berbloging pada nov 07...
emm kira lama ler jugakyer..

tapi dari dulu sampi la ke hari ni..aku masih daif...masih jahil dengan dunia bloging...
sebabnya..niat aku masa mula2 nak create blog dulu..hanya lah suka2..
masa tu pulak cuti skolah..
kononnyer banyak idea and masa ler nak dok merepek...

tapi setelah sekian lama...
apa yang aku perasan...tiap kali aku nak buat entry..mesti aku stuck..terpikir2 cerita apa ekk aku nak karang ni..?

nak tau apa kesalahan aku??
selalunya..aku akan pikir apa yang nak dicerita dulu?
bila da dapat idea..
aku akan pegi kat new post dan terus tulis tajuk entry .
pastu...baru mula nak mengarang...
bila nak masuk line ke 6 dan ke 7..aku dah kehilangan idea..dan ayat pun da tungging terbalik...

so sekarang...baru aku tersedar.....
cara terbaik ialah....
kalau kita ada idea untuk bercerita sesuatu perkara...kita karang la..merepek la..sepanjang yang boleh..selojik yang mungkin...
dah selesai mengarang..baca semula karangan kita tu..baru pikirkan tajuk yang sesuai dan tip top..(ni  baik jg untuk mendapat ranking tertinggi...)
baru la kita tidak akan ketandusan idea..dan stuck di tengah jalan...kan bahaya tuh..

so lepas ni..jom sama2 kita praktikkan...

p/s: yang lain di luar sana bagaimana? ke aku sorang jer yang jahil ni...? hehe...
"sharing is caring..."

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...