12 July 2009

~PERKEMBANGAN STAFF~

Sebelum ni..aku pernah cerita tentang perkembangan staff sekolah aku..
yang macam hampeh..
penceramah datang bercakap pasal "komunikasi berkesan"
tetapi bila cermin diri..
diri sendiri pernah ditangkap khalwat...
saper tu???
wakakaka...

dan..yang paling menyampah....
penceramah ni dah disogok ngan cerita kitorang ni...
yang kononnyer cikgu2 ni selalu komplen keja overloaded...
(dah memang betol..)
apa lagi..kena basuh pakai sabun fab + clorox ler cikgu2 ni...
wakakaka...termasuk ler aku...

dan..yang paling macam bongok..
penceramah ni kawan kepada pengetua..
hahaha...
boleh pulak pengetua tu ngan bangga perkenalkan kat kitorang ni..
penceramah ni bagus la..kawan lama dia la...baik la...
uweekkksssss.....
pernah ditangkap khalwat 2 3 x...bkn sekali yerk..
di ulangi...2 3 x yer..
baik apo kobonder nyer???
lu piki ler sendiri...
dan...
ceramah hari tu berjalan tanpa pengetua....
kononnyer pegi majlis mantan pengarah PPD...
tak per2...boleh dimaafkan lagi....
~~~~~~~~
dan...semalam...
hari sabtu..
org bercuti....buang masa ngan keluaga..
tp kitorang terpaksa buat dosa maki hamun kena hadiri perkembangan staff..
tajuk nyer...memang best dan memang sesuai...
" menangani stress"
aku kan slalu stress...jadinyer rasa ler bergunanyer juga ceramah ni...

tapi...kesimpulan yg aku dapat buat...
" maki hamun 40 bakul"
" menguap 50 kilo"
" ilmu 1% tak sampai"
" stress...makin increase"

KENAPA???

cuba korang bayangkan....
majoriti cikgu & staff orang melayu....
pengelola ceramah ni gi amik penceramah minah saleh...
gila bangang memang tahap gaban tumbuh tanduk....
speaking sah2 la...dah tu kan diorang ckp ader slang..
aku rasa cam pegi class bahasa inggeris..dan tengah belajar vocab...
wakakka....
cikgu2 lain..aku tengok..macam aku gak..
hahah..
80% sedang stress...
jadi nyer...aku dapat rasakan objektif program ni tak tercapai......
lalala~

1 part ni aku nak korang kasi pendapat...
situasi:
semua guru wajib hadir ke program perkembangan staff..sesiapa yang tak dapat hadir perlu hantar surat tunjuk sebab....tapi pengetua yang aku rasa tak berapa layak lagi jadi pengetua tak hadir...sebab yang aku tahu...dia balik kampung..BALIK KAMPUNG OK!!!.. yang kami ni kena buang masa kat SEGI kolej ni..dia dok senang lenang habiskan masa dengan famili...memang gila B*BI........dan aku rasa dia pun patut tunjuk sebab kenapa dia tak hadir...kalau ader kematian..kitorang dapat accept...tapi kalau setakat kenduri kendara..aku rasa dia kena gak datang..sebabnyer..kitorang pun dipaksa datang OK..OK...so..ape pendapat korunk??

memang sakit hati tahap cacing kerawit...hahaha...

p/s: entry yang takde gambar sebab tgh stress..wakaka..

1 comment:

MamaIka said...

salam, mmg pon nyampah cam sampah kalo dpt pengetua yg cenggitu, cm pengetua sy pon, cam bagus, asyik nak salahkan cikgu2, bdk wat salah besaq pon bleh lpas, n cikgu plak yg dipersalahkan....bab perkembangan staff plak, mmg tak kan capai matlamat, kkdag tu nth apa2 punya penceramah, nak2 plak time \cuti,langsung tak dapat pape, yg dapat cuma penat n myampah jer...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...