25 July 2009

~BILA HATI MULA BERBICARA~

Bila sebut pasal hati..pastinya berkait dengan cinta..
dari perkataan hati banyak yang kita boleh kaitkan..

makan hati..sakit hati..susah hati..suka hati..buah hati..
dan segala yg tercoret kat atas ada kaitan dgn cinta...

aku bukan nak merepek meraban..
tapi sekadar meluah perasaan yang aku pun tak pasti..
adakah aku marah??
adakah aku sedih?

perlukah aku menangis merapi situasi aku ni..
perlukah aku mengamuk..merintih mengharap simpati..
aku tak pasti....

kenapa semua ini terjadi..
adakah aku tersalah uji..
apakah aku terlebih puji..
atau...
mungkinkah aku terlalu meratapi
atau mengharap dimanjai...

salah kah aku...?
aku wanita..
ingin dibelai..
ingin dimanjai..
ingin disayangi..
perlu dilindungi..
perlukan kasih sayang..
perlukan perhatian

bukan sekali dua..
harus aku telani..
tapi sudah lali ditekak aku setiap teguk kepahitan ini...
perlukah aku mengundur diri..
tapi ke mana harus aku pergi..
dan atas alasan apa untuk aku lari..?

aku masih menyayangi...
aku masih menghormati...

tapi selama manaku tak pasti...
selagi ego masih beraja di hati..
selagi kasih disembunyi..
selagi sayang ditutupi..
selagi hati tak mampu berjanji..
selagi salah tak diakui
selagi mimpi tak jadi realiti..

selagi itu lah..
aku akan makan hati....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...