30 May 2009

Anak...Abah..Pukul..Jam

ni alkisah yang berlaku di sebuah bilik tidur..

abah:kakak...cepat tidoq..lewat dah nih..esok nak balik kampung jumpak wan..

kakak masih main dan melompat2 atas katil..

abah : kakak..nampak dak jam dah pukul brape..
anak: apa bah...?
abah: jam...tengok jam..pukul brape dah...
anak: jam..bah....
abah: haa..kakak pandai tengok jam dak??
anak: tu aa jam bah..(sambil tunjuk jam kat dinding..)
abah: haa..pukui baper jam tu?
anak: akit aaa bah...
abah: cuba tengok..pukui bape dah..
anak: akit aa bah...

si abah tak berenti2 menyoal anaknyer yang baru 3 tahun..
sah sah ler tak reti tengok jam lagi...
si anak pulak...asik asik...jawab akit..akit..akit..

maknyer pun mencelah...

mak: bah..sudah2 ler pukui jam...kakak pun tahu sakit...

hahaha....
maknya ketawa cam nak pecah perot2..
wakakakaka

p/s: bagi yang masih blom faham....

si abah tanya pukul berapa..
si anak faham...pukul (rotan)..
sebab tu dia dok jawab akit..akit(sakit)

2 comments:

Fazahra Life said...

hihi funny..tuler kadang kite ni expect anak kite cam dah paham je yek..

*tukar template baruu...rajinnyer :)

Mummy Dasy said...

Salam... miahaha mmg ptut pun dia jawab sakit..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...