24 April 2009

Period Pain a.k.a Senggugut

bila tak datang di tunggu..
bila dah datang sakit ler pulak..

ni nak ceta pasal "tu" lagi..
sebenarnya nak minta pendapat kengkawan kat sana..

cerita nyer gini..
kan period mama lewat datangnya..
bila dah datang..sakitnya ya amat.
masuk hari ni dah 3 hari...
tertanya-tanya gak mama..
period pain ker gitew??
sebab mama tak pernah rasa semua tue..

ke ader penyakit lain..
atau pun mama keguguran..
atau ..emm....

sebab masa hari sukan hari tu..
mama masuk acara lari 8X100m

sebab dari pembacaan mama...
orang pas kawin nih..
dah beranak pulak tu
jarang nak kena senggugut
jd nya kes mamam nih pelik sket..
ader yg pernah mengalami ker?
jom share..

ni mama terjumpa kat blog Lina Haslina Nasir

Ada juga jenis senggugut yang dihadapi wanita selepas mereka melahirkan anak. Ini dikenali sebagai ‘congestive dysnorrhea’. Senggugut jenis ini lebih parah dan menyakitkan kerana berhubung kait dengan masalah dalam rahim seperti ‘endometriosis’, ‘adenomyosis’, ‘fibroids’ dan jangkitan kuman pada sistem peranakan.

ishh..ouhh..takut nyer..

5 comments:

RaFFLeSiA MeRaH said...

x tau la pulak, kita ni memang lum ade anak...takat ni pun penah kena senggugut tapi x selalu, cuma seingatnya 3 kali je penah kena....

RaFFLeSiA MeRaH said...

x tau la pulak, kita ni memang lum ade anak...takat ni pun penah kena senggugut tapi x selalu, cuma seingatnya 3 kali je penah kena....

Diarihatiku1976 said...

saya pun gitu mama.. takde anak lagi tak tahu nape jadi gitu ekkk...

mama_Lieya said...

to rafflesia>>ohh yer ker.....sakit kan..cam nak tercabut perut...

atty's said...

ade le dulu penah kena sekali..adeh..tak tentu arah nak buat pa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...