17 March 2010

~ Kemaskan Gobok ~

Salam korunk....

Sebelum korunk terexcited dgr perkataan clearance tu..
mehh sini mama nak bagi tau..bagi klear..
gobok clearance ni bukan berkaitan ngan jualan mega ka..
year end sale ka yer....
kang ada pulak nak order itu ini..ngeh..ngeh..ngeh..

pastu satu lagi..gobok tu tak sama ngan gobek yer..
hahah..ke  2-2 pun korunk tatau aper benda alah tu?

gobok tu almari @ lemari @ kapbet...
gobek tu plak..sejenis alat yang org2 tua guna untuk hancurkan sireh pinang supaya senang diorg nak makan..
(huh..cam cegu BM la plak..)

ok..back to d story....
ni nak ceta sket la xtiviti mama ari ni..
(selebihnya nak tunjuk rajin ja...nak kasi orang tau sket....woi..aku wat keja oii..)

mula tu..plan nak mop lantai bilik ngan lipat baju anak2 ja
tapi biasa ler mama ni..
bila da syok tu..terus lupa daratan..
habis baju mama ngan abah kena selongkar...

jeling-jeling......
tgk tu ada yang dok tejuntai....
bole biaq ja ka??
.
.
.
.
.
.
ooo....ni gobok kepunyaan abah yerk...
emm...nak kena rotan abah ni..besepah gilosss...

.
.
.
.
.
.
setelah dilipat..
hurmmm..
sapa punyer baju yang lagi banyak nih..
hehehhe.....layanzzzz...
baju abah dua longgok jer yang sebenarnyer....
yang 4 longgok tu mama punyer...kuang..kuang..kuang...


excelli kemas2 ni bukan apa...mama cuma nak trace baju mana yang jarang dipakai dan yang dah tak dipakai..
senang nak humban dalam tong kebajikan..hahaha.....keji kan..baju yang da tak nak baru nak sedekah kat owang..kah..kah..kah...

p/s: harap2 lepas ni gobok ku sentiasa ler kemas....



3 comments:

Diarihatiku1976 said...

lor.. samalah kita... gobok baju kita pun tak berlipat gakkk.. adussssssssssssss... menciiiiiiii

wanie_cmi said...

akak...masa mula2 kawen dulu..segala t-shirt berlipat..da dapat anak satu..da tak sempat..ambik keputusan nak hang jer semua baju..seluar lipat..kuar anak kedua..semua tak sempat nak lipat...ngan towel2 skali sangkot jer..hehe...
so ni strategi nak lupuskan mana2 baju yang da tak di pakai...dan harap2 ia akan 'berkemas' dan dikemas sampai bila2..hehe

ArELeEz said...

uiks! rajinnyeeeeee.....! kagum2.. ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...