30 July 2011

BILA BEKALAN AIR MASAK ASYIK TERPUTUS


Kalau bekalan air yang terputus....
kita panggil SYABAS datang bawak tangki air...
mandi ramai2 tepi lori tangki SYABAS...

TAPI kalau bekalan air MASAK yang terputus..

nak panggil saper??

Sah2 lah org di dapur yang kena kan.....
tu yang tak tahan tuu.....

kalau dulu... cuma mama jer yang bawak bekal air masak ke sekolah...
cuma 1 L jer sehari.....
tapi sekarang..... kakak yaya ngan fahmie pon dah bawak air ke sekolah...
sorang 500ml... jadi 1 L gak sehari...

Total 2 L.. tu tak termasuk yang minum di rumah lagi..

huhu... sekali masak..cuma 1.7L shj...


kadang2 tu.... 2 3 kali masak air...
belum sempat nak sejuk.... dah masak lagi..
silap haribulan meletopss kettle tuhh...

so... jalan penyelesaiannya......


Ni Haaaaa....

mama beli cerek dapur gas......

nak tau berapa liter...?

S.E.P.U.L.O.H liter okeyyy.....

haa amik kau.....
sekali masak air..tahan bertahun-tahun....
cehhhh!! tipu mehh....
hehe :)

sekali masak leh la tahan dalam 2 3 hari.....
tapi yang beshh.... sekali masak jer... tak yah nak masak 2 3 kali untuk penuhkan bekas air masak..... tak je jimat letrik tu... kata nak lindungi bumi kan..kan..kan...

ermm... tapi walaupun ada 'barang baru'... barang lama tak lah mama lupa....
masih guna lagi...
setiap hari akan masak air guna kettle letrik gak....
pastu simpan dalam flask untuk buat susu si akief.....

malam tadi dah masak 1 cerek.....
so penuhlah air dalam bekas simpanan...

masalah bekalan air masak terputus dah dapat diatasi


p/s : ada beza ke kettle ngan cerek....? 



1 comment:

ArELeEz said...

SYABAS!!! ;P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...