02 November 2009

~KURUS~

Entry tanpa gambar...

Morning semua.......
Dah lama tak post n3..
bukan sebok ape pun..
sebok main game..
haha....

ok la..
ni mama nak ceta pasal nekad mama kali ni untuk kurus..
hehe..bole caye ker?

badan mama sekarang ni dah teruk sangat2...
berat pun makin naik..
(mana taknya..makan pun makin bertambah..)
perut muncit dah macam orang ngandung 5 bulan..
serious k...kalau macam  2 bln ok lagi....

so mama pun ajak abah gi beli ubat kurus kat KL..
kenapa kat KL?
area puchong ni tadak ker?
sebab nye..kat kedai kat KL tu..
yang mama selalu gi beli..mama boleh dapat murah..
boleh dapat harga ahli..
dah save 40 hengget tau...

so....sesi terjahan pun bermula ler hari sabtu hari tu...
bila masuk je kedai...
fuhh...berpinau lak mata tgk bagai2 ubat kurus...
hehe...ubat lain pun ye jugak..

mama pun amik la ubat yg slalu mama beli nih..
apa lagi..ubat nona roguy la...
tp...untuk pengetahuan korunk..
ubat ni sekadar cuci2..
baik untuk perut dan rahim...
ehh banyak ler lagi..
tapi yang mama nak maksudkan kan sini..
ubat ni berbentuk kapsul..
dan tak mengenyangkan..
so mama beli lagi satu ubat..
jenis fiber..
so bila makan ubat jenis fiber ni...
perut pun akan jadi kenyang..
tak de la mama nak melantak jer kan...

mula tu nak beli natasya pro diet..
tapi..encik tuan kedai tu cakap..
tak berapa sedap rasa ubat tu..
so dia suggestkan phyto fiber kat mama..
katanya rasa ubat ni ok sket..
mama pun rembat 2 kotak..
bajet untuk sebulan ler tuh..
(bukan senang nak ajak abah pegi lagi..tp kang bini dia kurus..dia jugak nak sengeh sampai telinga..ahakss...)

so semalam dah start makan..
nona roguy tu pun mama telan..
fiber ni pun mama langgah..
dan kesan nya.......
sangat2 memuaskan...
perut mama rasa kenyang...
(cuma nafsu makan tu jer yang dok meronta2)
tak makan nasik pun semalam...
dah tak de ketar2..
pastu..
yang best nyer...
proses pembuangan yang amat memuaskan hati...
(wahh pomot ke ni..)

alang2 dah lesap 200 lebih..
so mama kena gak bagi turun berat badan dan kempis kan perut nih...
hishhh....
abah dah siap amik ukuran badan mama n berat....
nak tengok perubahan ler tu...

tak pe bah....kita tunggu dan lihat.....
hari ni berat mama dah turun 1 kg..
jangan jeles k......

p/s: badan n perut naik takmo turun2 sebab lebih kurang 5 bulan mama tak makan apa2 ubat....bahayakan....ni nak mula makan ubat balik....

1 comment:

ArELeEz said...

nak kurus gak.. hu3..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...