01 April 2010

Hot Topic Yang Buat Aku HOT!!

Salam semua...
Huhu..

pagi ni..lepas abah balik hantar yaya and akief ke sekolah..
terus abah suruh mama dengar Hot FM @ tv9

toingg!!! berkobar2 darah rasa cam nak kol jer..
tajuk nyer kali ni memang boleh mengHOTkan mama..

"Tugas guru zaman sekarang  tak banyak"

arrgghh lebih kurang la maksudnya..
diorg nak bincang..katanya cegu zaman sekarang ni banyak relax...

pada dasarnya..memang nampak relax..
sebab apa???
bila nak cari salah org mula la org tgk yang dasar ja..

kenapa???
sebab cegu slalu layan FB..
cegu slalu edit blog..
cegu ada cuti panjang..
dan ada yang cakap..
cegu punya la takde keja sampai boleh buat direct selling...

lu pikir la sendiri...
korunk yang keja lain tak der fb ker?
tak de blog ker?
tak de buat direct selling ker?

kot tak nak naik kan gaji cegu..
tak payah la..nak wat servey2 cenggini yang bole wat org sakit hati..
yang nak pertikaikan tugas keja org...

zaman korang belajar dulu..satu kelas berapa org??
mama ngajar sekarang..satu kelas 46..49....

aku marah sapa pon aku tak tau...marah kerajaan kot..ka marah pentadbiran skolah aku??tapi apa pun semua yang terbaik...apa yang aku dapat ulaskan tentang topik ni..ada cegu kat sekolah tertentu ada yang sebok ada yang relax.....memang aku tak nafi memang ada skolah yang cegunya memang relax....tapi jangan samakan dengan semua cegu.....sebab rata2nya memang cegu BIZI....

p/s: sorry terEMO...pada sapa yang terasa ada terguris dengan kata2 mama..mama mohon maaf..sekadar meluah apa yang terbuku di hati..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...