01 October 2009

~Lagi Cerita Pasal Beli Rumah~

Malam selasa ari tu..
masa aku gi amik anak2 kat umah mama rose...
mama rose cakap..agent rumah lelong tu nak datang..
so aku pun tunggu jer..

makanya..pertemuan malam tu...
takde apa2 pun yg berlaku..
wakaka...
hehe......
aku pun tanya ler itu ini kat agent tu..

kalau kita nak beli umah lelong ni..
sebelum tiba hari lelong tu..
deposit umah 5% tu kita kena wat bank draft..
pastu bawak masa hari pelelongan...
menurut agent tu lagi..
umah yang kami plan nak beli ni..
memang tak de sapa lagi yang masuk nama..
makna nyer di sini..tak kan berlaku ler biding membiding...
tp mama rose dah pesan...
kalau ader nama lain..
tok sah dok lawan..
biar kan jer....
tp agent tu kata..
dia akan bagitau kalau ader nama lain yang masuk....

dan....yang paling tak bestnyer....
agent tu ceta..
xcelli...umah ni dah banyak kali lelong....
tapi tiap kali nak sampai hari lelongan tu..
owner tu akan gi langsai utang...
so..bank tak leh nak lelong umah tu..
huhu..  : (

untuk kali ni tak tau ler..
owner tu nak gi langsai utang ke tak..
kena tunggu sampai 10.10 ni ler..
mama rose cakap..
kalau ader rezeki aku...
aku akan dapat ler umah tu..
emm betul jugak kan.....

kay..lah...
tak mau meraban pepanjang....
harap uolls...doakan mama dapat beli yer umah tu....
AMIN....
macehhh

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...