07 February 2009

Macam-macam Cerita

hi...korang..
lama benor aku tak update blog nih..
last update last month..
hehe kira baru 1 week la..
bz giler..
so dalam n3 kali ni aku nak ceta pelbagai story..

**bab tak puas hati ngan keja..
aku tension tul lah..
dah le azam aku tahun ni mmg nak tip top dlm keja
alih2 ader jer yang nak menspoilkan mood aku nih..meluat tul aku..
dulu orang kata jd cikgu ni seronok, relex..
tp realitinya..keja guru zaman sekarang dah macam pekerja kontrak..
buat bangunan..malam2 pun kena wat keja jugak..

orang kata keje cikgu sekerat hari jer
aku kata itu yang tersurat

yang tersiratnyer..??
hanya orang yg melalui sahaja yang tahu

hari sabtu..pak lah dah kasik cuti..
tapi cikgu kena keja gak..
meeting lah..
sukan laa..
ko-ko lah..

dan yang tak tahan tu..
sabtu berturut2 pulak tu..
ingat cikgu-cikgi ni robot ker..
takder anak-bini..(aku->anak-laki ler)
tak perlu nak rehat??
dah ler mengajar terjerit sana..
terkejar sini..
pengurusan plak macam taik..
asal orang atas jer giler kuasa..
sampai dah luper adap dan tatacara..
dah hilang keprofesionalan nyer..

korang bayang kan..
kita tengah mengajar dalam kelas..
budak yang buat salah..
kita lak kena marah depan budak2..
tak ke bangang orang yang tegur tu..
tak der akal ker aper..

kalau cikgu salah skali pun..
panggil dan tegur la secara profesional..

hari tu ader meeting..
ntah cemana..memang aku nih bad luck kot..
aku tak tahu..
so aku tak pegi..
apa lagi depan2 orang ler kena tegur..
memang setan betul la..

tapi aku rasa memang betul2 terkilan..
betul2 rasa rugi tak attend meeting tuh..
memang banyak benda aku nak protes..
lantak diorang ler nak cakap aper..
asyik nak ikut cakap diorang jer..

diorang ni boleh naik minyak..
tocang pun tinggi sebab tak der saper nak bangkang..
dalam meeting cikgu-cikgi ni kena marah ker..
kena buat itu ini ker... angguk jer kepala..
kuar jer meeting..mulut pun pot pet pot pet
komen tak puas hati..
dulu aku pun sama la jugak..
tp kali nih..
aku rasa akulah wakil utk perjuangkan hak guru sesi petang...
yang paling aku tak puas hati..
cara tegur guru tak profesinal..
siap ler....
aku nak kasik contoh lagi..
tak sabar aku nak tunggu next meeting..

emm cukup la bab tak puas hati ni..
ikutkan hati banyak lagi nih..
ni pun sib baik tak nulis masa hati tgh hot hari tu..
kalau tak mau jem keyboard ni..
hehe..(sib baik leh ketawa lagi nihh..)

***nih plak citer pasal susu cap ibu..
hari tu aku ader post pasal petua nak tambah kan susu badan...
so ader di antara petua tu aku dah buat..
1. air kurma cina-aku dah try minum..hari2 minum...
tp penghasilan susu badan tak jua memusakan...

2. makan suplement - dah ambil ubat...dah habis 3 papan..
sama gak result..ada pertambahan tapi masih kurang..

3. makan sayur manis/daun asin - yang nih aku try..mula2 tu memang maveles..fabeles..
tip top...10 minit pam..senang jer nak dapat 6oz..
tp sekarang dah kurang..

so last skali usaha aku..baru start malam ni..aku nak minum susu..
lalu tak lau aku nak minum gak..
nursery dah start bagi susu tin kat baby..
sebab susu aku terlalu cair..
baby tak kenyang..

so..doakan smoga usaha ku kali ini berjaya..
AMIN...

jom nak tido dah..
anak pun dah nangis nak susu..
chow chin chow...

1 comment:

ena said...

waa tahniah! mu nyusu badan lagik ek??

aikk
saper kata susu cair baby tak kenyang??
pandai² jer nusery tuh...

aku rasa baik ko amalkan tetiap hari:
pagi minum horlick + oat
tengahari amik balance food - ada sayur n ikan..
makan obimin, minum susu, makan kurma (bukan kurma cina)
doa, doa, doaa...

insyaAllah susu leh up ---> dan maintain...

amalkan tetiap ari tau!! all d best!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...