06 December 2007

Kenangan lalu.

hi...
pejam celik pejam celik
cuti sekolah dah nak sampai ke penghujung..
ini bermakna aku terpaksa pulang ke Ipoh semula..

boringnyerrr


bila dikira2...
lagi 2 minggu kita akan sambut raya korban..
and..macam tahun2 seblm ni..
takder baju raya
pakai jer yang rayer puasa hari tu..
lagi pun kat kampung aku tu
raya korban bukan meriah sangat
tak macam kat negeri kelantan..
kat sana aku dengar ceta
(kengkawan aku ler yg ceta)
raya korban..
perrghh raya sakannnn

tp walaupun tak meriah..
aku suka jgk raya kat kg aku...
bole jumpa adik beradik..
saudara mara...
(aku ni jenis tak berapa kenal sedara mara)
kengkawan lama...
sepupu sepapat...

mengeratkan silaturahim...orang kater...
kui..kui..kui...


tadi masa aku dok pening kemaskan barang2
aku ader jumpa satu benda
yang membuatkan fikiran aku melayang jauh
mengingatkan kisah silam ku...


memandangkan ini blog pertama ku...
dan aku blom pernah menceritakan siapa diriku...
jadi akan ku abadikan kenangan silam ku di sini...


Jeng..jeng..jeng...

aku dilahirkan pada tanggal 11 september 1979...
aku adalah anak perempuan yang keempat...
seperti anak2 bongsu yang lain..
aku membesar dengan penuh kemanjaan...

(perasan kah aku?)

apa yang aku minta...
mesti dapat..
kalau tak dibelikan..
aku akan mengamuk dan menangis di situ juga..


Hari berganti hari....
tahun berganti tahun...
genab umurku 7 thn..
aku perlu ke sekolah...

di sekolah aku tak banyak ragam..
aku ramai kawan...
dan yang tak pernah aku lupa..
guru B.Inggerisku..
Teacher Maznah...
setiap kali kelas dia aku jadi kecut..

kenapa yekk???

hehe..masa tu aku tak pandai nak sebut
perkataan RULER..

walau berkali2 aku cuba sebut tapi
yang keluar dari mulutku

LUREL...

banyak makan sireh kot masa kecik2..
he..he..

masa sekolah rendah dulu..
aku ada sorang kawan..
nama dia Siti Khadijah...
(lost contact dah)

dia ni ala2 sihat gitu
(skrg dah kurus kot)

nak dijdkan ceta..

masa tu tengah rehat kat kantin
punya dok sedap makan tetiba..
loceng pun berrrbunyi..

aku dengan sekuat hati berlari balik ke kelas
(tapi belom sampai kelas)

entah macam mana aku pun tak ingat..

..tengah lari ni...

tetiba si Khadijah ni tertolak aku dari belakang..
mungkin aku brake kecemasan kot..

aper lagi..jatuh bergolek2 la aku...
(he..he..gimik ja)

tonggol pokok yang aku langgar tu
dah mencacatkan betis ku yang lawa..
dah x leh pakai skirt pendek laa...


sampai sekarang parut tu ader..
tapi tak berapa nampak..
sebab dah samer kaler ngan kulit..

aku tak dendam pun kat si Khadijah tu..
sebab aku tak tau saper yg salah...
(sebenor nyer aku ni baik kui..kui..kui)


masa darjah 5..
(tak silap aku..)

aku kena BULI...
cam ceta aplin shoki tu...

pas masa PJK ader kelas Muzik..
dah abis salin baju aku masuk kelas cam besa..
selalunya kasut kami akan tinggal bwh meja..
tapi kasut aku takde..

macam mana ni..???

dah lerr cikgu muzik garang nak mamposs..
(dah tak ingat aper nama dier)

dalam dok kelam kabut..
cikgu garang giler tu pun masuk..

aku cuba mantain..cool..
wat donno jer...
(dlm ati hnya Tuhan yg tahu)

mcm besa cikgu ni pun suruh kitorang
tiup recoder in group

mula tu aku okey jer..
ntah cemana ..

nak kata malu ker..

sedih ker..

tak pun geram kot..


aku TERmenangis...
ha..ha..haa..
hilang keROCKkan gua beb...

cikgu tu tekezut abis..

hehe..hehe..

last2 kengkawan aku yang nakal tu
(Marzry, Ade, Asmaliza, Laily)
kena marah ngan cikgu yang garang tu..

aku tetap aku..
still kawan gak ngan meka ni..
(muka hemoh ke aku ni..?)
takde maknernye nak bermusuh2an..
tol tak..?

pas UPSR kitorang terpisah..

cuma aku, asma dan ade saja tingkatan 1
di sekolah yang sama..

masa tingkatan 4..
marzry pindah ke sekolah aku...

dan antara ramai2 kengkawan ku masa sekolah rendah..
dengan marzry lah aku masih bersms...
yang lain..
hilang..lost...
he..he..he..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...