29 December 2009

~Menjahit Cadar~

Salam semua....
Wah..wah..wah..
Tengok tajuk tu..jangan beria-ia yerk..
mama bukan nak ajar cara jahit cadar..
cuma nak berkongsi..
hasil tangan mama ni...

tercapai jugak niat mama...
"dalam cuti sekolah ni..mama nak jahit cadar sendiri.."
hehe...so ini ler dierrr...
.
.
.
mula2 kita kena pegi kedai kain dulu....


dapatkan sebidang kain...best tau...kain ni 90" lebar dia..senang nak jahit...


pastu..mesti ada menatang ni..tadak ni alamat bengkak ler jari tu nak jahit tangan...


taraaaa...................
dah siap
kain 5 meter..
mama dapat 4 sarung bantal besar...1 sarung bantal kecik...
1 cadar single..dan 1 cadar double..
without ropol2 okay....



cadar double tak sempat siap hari ni..sebab getah abishh...
kita sambung jahit esok plak..hehe



p/s: sebarang tempahan tidak diterima....kakkaka....main2 ja yerk....

3 comments:

BRO_MONDAY said...

terbaik lah mama!
kalo nak tau ma ai pun tukam jahit gak, skam beliau ade kat umah ai di putrajaya jage anak ai si aLysha tu ha...
siap dibawak skali mesin jahit portabel nye tu... maklom lah skolah da dekat, so banyak lah tempahan baju skolah & baju kurung cikgu²...('',)

mamarempit said...

corak kain tu cantik...kt sini payah nk jumpe...kena la menapak ke segamat...carik JAKEL...tu je tmpt yg ado....

tahniah la dpt jait sndiri....kite pempuan ni kena tau serba sikit....

p/s : akak pun tgh tunggu material sampai tuk buat totebag.... :D

sara said...

saya dah lama cari blog cara nak menjahit cadar.Ada pasang niat nak jahit cadar dan langsir utk bilik anak lelaki saya.

Tahniah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...