19 August 2009

~CIKGU SMK USJ 12 MENINGGAL~

Hari ni kat sekolah aku gempar sebab
salah seorang cikgu sesi pagi telah meninggal dunia...
memang kecoh giler..
masa aku sampai sekolah..
siap ader wartawan lagi dok snap gambar segala bagai...

pelajar sesi pagi...lepas rehat jer..
parents terus berduyun datang ambik...

pastu sesi petang.
korang boleh bayang la..
skolah sunyi sepi...
ada yang datang...
tapi bila dapat tahu berita terus call parents datang ambil...
cuma ada lima orang jer yang still tunggu sampai sesi persekolahan tamat..

pelik betul la..
kenapa ler tak tutup jer terus sekolah...
khamis dan jumaat..sekolah seperti biasa....

setakat ni..jabatan kesihatan cuma mendapat laporan..
cikgu berkenaan dikatakan meninggal disebabkan kegagalan paru-paru,
dan bebas dari H1N1..
tapi.......bukan ker...tu salah satu symptom H1N1...

aku pun tak berani nak kata...
sama ada kes ni nak dirahsiakan atau sebaliknya...
tapi ada juga kawan baik cikgu ni..
dah terjangkit...
laporan yang kami dapat dari pihak atasan..
cikgu tu cuma positive H1....H1 sajer..bukan H1N1...
ni lagi ler aku pelik...
ader pulak virus H1 sajer...seblm ni tak pernah dengar..
influenza A ada ler...
dan cikgu2 yang duduk berhampiran dengan meja cikgu yang meninggal ni..
sudah pun menunjukkan symptom2 demam...
pelajar2 pulak..jangan dicerita la..memang ramai yang demam..batuk..selsema dan segala bagai....
emm....memang bahaya betul..
sekolah memang tempat penyebaran segala2nya...
jadi sesiapa yang rasa beliau atau anak2 yang ada symptom2 demam n selsema..
tak perlu lah dihantar ke sekolah..pantau la anak2 kat rumah..
lebih selamat.....

dan apa yang aku rasa..sekolah patut ditutup..
nak tunggu student mati dulu baru nak bertindak..
tak der guna..
last2 parents tuding jari kat sekolah jugak...
(cikgu mati..masih pejam mata lagi)

1 comment:

adda said...

bahaya betul.. sepatutnye virus yg melular ni perlu ditangani dgn segera.. sebab perangai pihak2 tertentu lah malaysia skrg ni dh jd no 1 H1N1 di asia tenggara.. perlu ke kite berbangga dpt no 1 nih

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...